9 augustus 2011

Jeroen, I like you!

Ik wilde al lang nog eens brownies maken want ik had in de solden een brownie-bakvorm gekocht in de hema. Ik zie u al fronsen, maar een brownie-bakvorm is echt een handig ding! In het verleden waren mijn brownies immers altijd van die platte vijgen omdat mijn bakplaat veel te groot was voor de hoeveelheid deeg, en dat vond ik helemaal niet leuk. Van brownies verwacht ik dat het echte dikke chocolade-bommen zijn. Ik had al eens een recept uit 'ons bakboek' geprobeerd maar dat vond ik veel te suikerachtig en te weinig 'bom'. Maar nu heb ik dat van dagelijkse kost geprobeerd in mijn nieuwe bakvorm en het was raak!
Ik heb het recept van Jeroen Meus een beetje aangepast door er wat minder suiker in te doen (was bang dat het weer van die suikerachtige dingen uit 'ons bakboek' gingen worden). Als extraatje roerde ik er wat walnoten doorheen die ik nog in de kast had gevonden. Voor de tong zijn het geweldige chocolade-bommen geworden!!! Voor de maag eerder chocolade-bakstenen...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen