22 december 2012

Jacobina

Het is er eindelijk van gekomen om aan het jacob-patroon te beginnen van Van Katoen. Maar ik ben er meteen verliefd op geworden! Zo'n makkelijk en duidelijk patroon, en het gaat ook vrij snel om alles in elkaar te zetten. Hier geen jongensversie maar een stoere meisjes-jacob! Na nummer 1 volgde direct nummer 2 en ons kleinste spruitje is weeral van nieuwe broeken voorzien :-)
Zij heeft eigenlijk nog maar maatje 86 en de jacob begint pas vanaf 92. Ik heb de zijnaden van de broek op 1,5cm gestikt in plaats van op 1cm en uiteraard de pijpen ook serieus ingekort. Het zit haar als gegoten! Nu nog proberen om een foto te maken terwijl ze ze draagt, maar dat is geen sinecure met zo'n vinnige 1,5-jarige...

Broek 1 is gemaakt van donkerrode sweat-stof die ik online kocht bij michasstoffecke, de stof rekt een klein beetje en is aan de binnenkant super zacht. Bij deze versie voegde ik een knopenelastiek aan de achterzijde toe
Broek 2 is gemaakt van een superzachte paarse stretch-fluweel die ik Geel kocht bij stoff.be. Deze versie heeft geen knopenelastiek maar een elastiek volledig rondom

2 opmerkingen:

  1. Oooohhhhh..... die zijn kei tof! Ik zou zeggen hop naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die paars fluwelen vind ik echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen